Livestream organiseren, wat komt er bij kijken?
Bij het organiseren van een livestream komt het een en ander kijken. Uiteraard helpen wij je daarbij en nemen wij het grootste deel uit handen. Wij zetten 5 tips voor je op een rijtje waar je vooraf over na zou kunnen denken
1.) Uitdenken van de uitzending. Het is belanrgijk om vooraf de volgende vragen te stellen aan jezelf:
- wanneer is de uitzending?
- hoe lang gaat het event of de uitzending duren?
- hoeveel sprekers zijn er?
- is er een presentator of dagvoorzitter nodig?
- moeten er videos of powerpoint presentaties vertoond worden?
- hoe ziet de indeling van het programma er uit?
2.) Welke techniek is er nodig – Techniek is niet alles, maar het is wel bepalend voor o.a. de kosten en mogelijkheden. Het is dan ook niet gek om over onderstaande na te denken.
- wat is de locatie? een eigen gekozen of in onze studio?
- willen we aan een tafel zitten, gaan we staan?
- wat is mijn budget?
- willen we een bepaalde sfeer neerzetten?
- is er een stabiele internetverbinding aanwezig?
- is er parkeergelegenheid in de buurt?
- is er publiek bij?
3.) Maak gebruik van een studio of op locatie:
4.) Praktische invulling van de dag:
Het is ook belangrijk om tekening te houden met opbouwtijd en repetitie of doorloop. Wij zullen in overleg een opbouwtijd bepalen, maar er is minimaal 2 uur nodig vooraf aan het event om een basisset op te kunnen bouwen. Daarnaast kan het erg fijn zijn om een doorloop en repetitie mee te nemen in de planning zodat de sprekers weten wat ze te wachten staat. Het is daarom belangrijk dat er vooraf een draaiboek gemaakt wordt en dat er iemand deze kan bewaken zodat tijden niet overschreden worden en dat alles soepel verloopt. Uiteraard kunnen wij dit voor je uit handen nemen, neem daarvoor contact op voor meer informatie over de mogelijkheden.
5.) Promotie en after-care:
Na afloop van het event krijg je van ons een kopie van de uitzending toegestuurd. Deze kan op youtube of een ander videoplatform plaatsen en dit eventueel delen met mensen die er bij waren of mensen die het juist gemist hebben. Op die manier bereik je zelfs na de tijd nog mensen met jouw event. Wil je vooraf promotie maken om meer publiek voor jouw event te generen? Overweeg dan een content plan op te stellen:
Videoproductie en contenplan naast je livestream organiseren
Wil jij meer dan alleen maar streamen maar heb jij als doel om de bezoekersaantallen omhoog te krijgen? Wellicht is het dan een goed idee om naast de livestream ook een contentplan op te stellen ter promotie van je event. Denk aan aankondigingen of promo’s. Maar ook een after-movie die je na het event rond kan sturen of kan gebruiken voor een volgende editie kan belangrijk zijn om meer publier naar jouw online event of livestream te trekken. Stream Your Event is powered by Media Spark. Een videoproductiebedrijf dat gespecialiceer is in het creeren van content voor jouw videomarketing plan. Samen met de klant stellen wij een plan op om jouw livestream event optimaal te promoten.
Wil jij ook een livestream organiseren? Kijk dan op onze livestream pagina of neem direct contact met ons op voor vrijblijvend advies op maat of een offerte